dimecres, 3 de març del 2010

Quan la justícia fa política... (II)

El diari Gara ha fet pública la sentència del judici contra Arnaldo Otegi, que recordem que va acabar amb una condemna de 2 anys de presó.

M'ha semblat interessant reproduir les paraules que va expressar en la intervenció d'aquell acte, i per les quals se l'imputen els delictes d'enaltiment de terrorista. Són aquestes:

"(...) propusimos dos mesas y existirán esas dos mesas, no sabemos cuándo, pero existirán"

"Y, finalmente, en esas dos mesas, igual que en Sudáfrica, el futuro de este pueblo se construirá de conformidad, con compromiso, libertad, democracia y justicia. Reconociendo la territorialidad y la autodeterminación de este pueblo, pero eso no puede construirse sin lucha, sin organización y sin compromiso".

"Gatza lleva 25 años en prisión, Mandela salió después de 27 años. Pero Mandela no salió de la cárcel para conocer una Sudáfrica del pasado, Mandela salió de la cárcel superado el apartheid, con la democracia construida y conseguida la libertad. Y así saldrá también en este pueblo el Colectivo de Presos Políticos Vascos".

"Todavía no sabemos si será largo, corto o breve, lo que sabemos es que en Sudráfica lo consiguieron a los 27 años. Y lo que sabemos es que si luchamos, si mantenemos la sensatez, inteligencia y prudencia política que nos dijo Jon Idigoras, tal vez dentro de 27 años también se conseguirá en Euskal Herria a través de la negociación el escenario democrático nacional que le deben, que merece, que necesita. Se lo debemos a los presos políticos vascos, refugiados y tantos camaradas que hemos dejado en la lucha y lo conseguiremos. Vamos por el buen camino, estamos en el buen camino, se están creando las condiciones y vamos a gestionar esas condiciones dentro de la voluntad del pueblo. Territorialidad y autodeterminación, democracia y justicia".

"Y todos los represaliados vascos construyendo Euskal Herria con nosotros en casa, en la calle, en Euskal Herria. ¡Viva la izquierda abertzale! ¡Viva Euskal Herria!".


He llegit íntegrament la sentència de l'Audiència Nacional (aquí podeu llegir-la) i és exclusivament per la frase destacada en negreta el motiu dels dos anys de presó que se li han imposat. Si algú té interés en mirar-se la sentència, és a partir de la pàgina 13 on es tracta concretament el cas d'enaltiment terrorista per part d'Otegi.

Sincerament, no sóc cap entès en sentències judicials, però em sembla una decidió condicionada per prejudicis i opinions que podrien ser perfectament vistes des d'un altre punt de vista. Personalment, crec que se'n desprèn, clarament, el contingut polític que té el judici.

Cal recordar que el judici se li imputaven delictes d'enaltiment de terrorisme sense saber què havia dit exactament Otegi, perquè no entenien les paraules que va pronunciar perquè va fer la seva intervenció en euskera... Imputen a algú saber què a dit? Va home, va!

Malauradament, tenen el poder de fer el que ells vulguin, això és el pitjor.

Repeteixo, fàstic! Em provoca fàstic.