dimecres, 17 de març del 2010

Igualtat de sexes? També a la televisió, si us plau!

Actualment, la Sexta té un programa a la graella anomenat "Generación Ni-Ni". És, bàsicament, el que coneixem com a reality show, és a dir, un programa on es tanquen a vàries persones en un espai tancat i el programa es dedica a gravar tot i cada un de les coses que fan allà dins. En aquest cas, les persones que el protagonitzen són joves que comparteixen la característica que: ni estudien, ni treballen.

Personalment, i ja d'entrada, aquest tipus de programes, i en concret aquest, em resulten una pura estupidesa i crec que hauríen de ser eliminat de la graella televisiva.

No estic d'acord, ni crec correcte, el propi model de programa, un reality show, que no deixa de basar-se en obtenir audiència a partir de riure i observar com conviuen una sèrie de persones en un espai tancat. Em sembla un model de televisió depriment i ridícul, que almenys, no correspon amb la meva noció del que hauria de ser una televisió de qualitat. Per mi, aquest tipus de programes no deixen de ser tele-porqueria.
I crec que, concretament aquest, dóna una imatge dels joves que, en molts casos, no es correspon amb la realitat. Per sort, som molts els que, tot i correspondre més o menys a la generació dels que participen del reality, treballem i estudiem, i fem el possible per, en un futur, fer quelcom més que viure dels papes.

És per això que estic en contra d'aquest programa.

Però, deixant de banda aquestes consideracions, avui m'he topat amb aquest vídeo, que és un tall del propi programa:



Em sembla repugnant l'actitut d'aquests individus. Les imatges mostren el que jo considero una agressió sexual, ni més ni menys. Em sembla repugnant i despreciable que un programa de televisió mostri aquestes imatges. Com es pot permetre un programa mostrar aquestes imatges? Ens omplim la boca amb la igualtat de sexes, que si la llei de l'avortament, que si prou discriminació, que si igualtat laboral... I després ens mostren per la televisió, que veu milers de persones, unes imatges com aquestes?

No espero res per part de la cadena, perquè sé que no diran res (tant de bo, m'equivoqui). Però el mínim que hauríen de fer seria disculpar-se per les imatges que van emetre. Almenys jo, i crec que totes les noies, he vist en aquestes imatges uns valors que no vull a la meva societat i molt menys, uns valors que vull que es transmetin per televisió.


Gandhi va dir en el seu moment: "La grandesa d'una nació i el seu progrès moral pot ser jutjat per la forma que els seus animals són tractats"

No gosaria pas contradir en Gandhi, però si en aquesta frase canviéssim el terme "animals" pel "dones", no crec que alterés gaire el sentit de la frase.