dijous, 8 d’abril del 2010

Aquest és el jovent d'avui dia, senyors!

Mare meva...




Si jo fós el pare d'una d'aquestes noies em cauria la cara de vergonya al veure aquest vídeo...

Aquest és el jovent que estem formant? Un jovent que només es preocupa de si els Tokio Hotel toquen a Madrid, que si em compro aquest conjunt em quedarà bé, de si m'he de maquillar per anar a la disco... Això és el que volem per la societat del futur? Què en sortirà de noies i nois que pensen que Franco va guanyar 5 eleccions? Aquests han de ser el nostre futur? Doncs ho veig magre, senyors, molt magre.

Em comença a preocupar, ja no que l'interès per la política sigui baix, sinó que el nivell de cultura i de coneixement històric dels joves d'avui dia, està sota mínims, si és que n'arriben a tenir. Que no coneguin qui va ser Franco i què va fer, ja no és un problema d'educació (dubto que ensenyin a les escoles que Franco es presentava a eleccions), és un problema de mentalitat, un problema de principis propi i un problema de valors. Un problema que els nois i noies d'avui no tenen ni el més mínim interès en res.

Em fa pena, en serio ho dic, veure com el jovent (i no tan jovent) es desentén de la política, li importa un rabe la història i que no es preocupa per res que sigui més trascendental que el "com em queda la faldilla/pantalons" o si "la discoteca està oberta o no". M'avergonyeix que el jovent de la meva societat es mogui en aquests paràmetres. Efectivament, la classe política, allunyant-se cada cop més de la gent, ha generat aquest rebuig en la societat, i més en els joves. Però una cosa és allunyar-se i l'altre és no mostrar-hi cap mena d'interès. Què faran aquests mateixos joves quan es trobin davant d'una urna i amb dret a votar? No anar a votar? Votar el que diguin els papes? M'horroritza pensar-hi.

Jo, sincerament, espero saber educar els meus fills correctament, o almenys intentar evitar el que s'està produint ara. Educar-los en la voluntat de saber, en la curiositat de coneixement. Motivar-los a entendre la seva història, d'on vénen, quines són les seves arrels; en el fons, entendre per què són com són. Que entenguin la importància de la cultura, del coneixement, del saber. Que el saber els farà lliures.