dimarts, 27 de maig del 2008

El nacionalisme espanyol torna a erigir el Brau D'Osborne al territori català

"la immundícia cornuda espanyola"

Aquest cap de setmana quan tornava del meu poble a Barcelona vaig tornar a veure que s'havia tornat erigit de nou el Brau D'Osborne del Bruc (l'únic que resta al territori català). La primera impressió va ser la d'estranyessa perquè feia molt temps que no veia aquell símbol del nacionalisme espanyol dempeus, i no sabia qui podia haver estat capaç de tornar a erigir aquell símbol dels nostres opressors després d'un any abatut. Jo des de petit he vist aquell símbol del nacionalisme espanyol com una marca per a demostrar que aquest territori es seu i com a símbol de dominació del poble català, com també ho va ser sempre la Ciutadella de Barcelona. Per aquesta raó sempre m'agradat veure com la gent que estima la terra catalana vexava aquest brau del Bruc fins al punt de ser enderrocat. I avui mateix, m'he topat amb la solució al meu dubte.

Ha estat un article del diari on explicava que qui havia erigit el brau metàl·lic havia estat un ferrer de Masquefa (Baixa Anoia) amb l'ajuda de 10 persones més el 17 de maig. Però el que m'ha molestat no ha estat que hagi erigit el brau d'Osborne perquè l'enderrocarem de nou, sinó ma molestat les següents paraules:

"Per mi el toro és un tros de ferro. Sóc ferrer i la veritat és que m'agrada aquesta figura i dreta encara està millor". "El toro de l'Osborne no té res a veure amb la política, només és un tros de ferro i els que associen aquesta figura amb qüestions polítiques no arriben ni al 5 per cent de la població". "Jo també sóc català", afirma assegurant que hi ha "molta gent que està contenta que l'hagi aixecat".

"Ara m'és igual, que diguin el que vulguin i si el volen tirar a terra, que el tirin", remarca. Amb tot, no entén per què hi ha gent que s'entesta a tirar-lo a terra o sabotejar-lo perquè és una marca publicitària d'una empresa privada. "D'això se'n diu vandalisme", afegeix.

Ens menteix dient que ell ho veu com una peça de ferro i que ell no és nacionalista espanyol, sinó que li agrada veure-la erigida perquè fa goig. I jo penso que si per ell és una mera marca publicitària sense cap sentit polític ni estima d'orgull espanyol perquè ell ha d'aixecar-la? Quin sentit li troba si no és la de voler demostrar que això és espanya ens agradi o no. No crec que ho fagi per fer publicitat a una marca que li digué que fes el que volgués.

Dir la mentida que sol un 5% de la població associa el brau com un símbol polític o d'orgull nacional espanyol em sembla errònia i simplement llegint l'article del "Brau d'Osborne" (wikipedia en castellà) se'n adonarà la multitud de sentències de la gent per demostrar que aquell brau és un símbol de l'orgull nacionalista espanyol.

Aquí té raó quan afirmar que hi ha molta gent (és que hi ha bastant nacionalista espanyol dispersat per allí) que està contenta que hagi aixecat el brau de nou, que són persones de la seva mateixa mena.

I ja per anar acabant, arriba la gran mentida quan diu que nosaltres som uns vàndals (que no em desagrada l'adjectiu, si són accions del que crec) perquè enderroquem una tanca publicitària d'una empresa privada. I primer em remeto amb el que he dit abans: "I ell perquè l'aixeca, si es una tanca publicitària d'una empresa privada", si ni li va ni li ve. I després dir-li que el 1988 es va firma la Llei de Carreteres en que s'havien d'eliminar tota tanca publicitària prop de la carretera, però el brau d'Osborne no va ser enderrocat perquè el Tribunal Suprem va decidir que era un simbol d'"interés cultural i estétic", en altres paraules, un símbol del orgull de ser espanyol. Així que no ens venguis la moto que aquí Osborne ja pinxa poc (sol té els drets del brau).

Per qui vulgui enderrocar aquest brau aquí teniu la direcció: Autovia A-2 (altura del municipi del Bruc) quan veieu una immundícia cornuda espanyola que pretén embrutar la nostra terra, l'haureu trobat. I recordar que si fan falta mans aquí en tenim 4 per ajudar-vos!

Salut i força al Canut!




1 comentari:

Anònim ha dit...

doncs a mi akest toro no es q em desagradi gaire.... pero si pensu que es una forma d'identificar tota espanya amb el mon del toro... i amb aixo si q no puc...
La relacio Espanya = Toros si que no puc amb ella... Els guiris xq ens coneixen? Per fer bones paelles? Per tenir grans monuments culturals? No, pels toros i les sevillanes.
Es pensen que estem tot el dia a la plaça del poble Olé Olé! Amb les sevillanes i torejant... Doncs no! Aqui tmb fem mes coses!