dijous, 5 de juny del 2008

Gran article d'opinió

"Bé, les meves simpaties pel jove empresonat són escasses. Franki. Deu venir de Francesc, o Franc. Escolta noi, no et podries dir normal? L'aspecte deixat i brut, tampoc és que t'ajudi gaire. I encabat aquesta orquestració de les festes alternatives. Pretextos per no treballar, per defugir tota responsabilitat en nom d'estèrils heroïcitats. A qui voleu enganyar? No anem bé, Franki. L'independentisme té pendent una dutxa, la instrucció general bàsica, i molts mesos de no fumar herbotes prohibides. Deixeu d'usar Catalunya per dissimular la vostra vida de ganduls i penjats, i comenceu a ser-nos útils d'una vegada."
[Fragment d'un article d'opinió del senyor Sostres al diari AVUI]

Estic acostumat a sentir bajanades i barbaritats que brollen de la mà d'aquest home quan escriu els seus articles al diari AVUI, però no podia evitar criticar l'article del dia 9 de maig, del qual n'he especificat el fragment que em sembla més.... no sé més!

Per començar, m'agradaria saber quin nom és normal i quin nom és subnormal en aquesta vida.
Trobo que Franki no té perquè considerar-se un nom subnormal, de fet jo crec que no existeixen els noms subnormals, no? És com si al senyor Salvador Sostres l'anomenessin Salva. No consideraria Salva un nom menys normal que Jordi, Pere o Maria.

No entenc quin problema hi ha en el fet d'organitzar festes alternatives. Cadascú és lliure de pensar el que vulgui i de fer el que vulgui. No crec que sigui cap delicte organitzar festes de caràcter alternatiu. Qui ens obliga a participar de les festes que munta l'Ajuntament del poble? A part, què s'inventa senyor Sostres!! Quin argument té per afirmar que s'organitzen aquestes festes alternatives per no haver de treballar? D'on treu la idea que li permet associar festes alternatives amb no treballar? De fet, el no treballar seria quedar-se a casa i no fotre frot, cosa que no passa si es volen organitzar unes festes, ja siguin alternatives, d'aniversari, de casament o del que li doni la gana!

I el gran article acaba amb la millor part! Afirma que els independentistes no ens dutxem i fumem porros. La veritat és que no sé que fa la majoria dels independentistes, no seria cosa meva en tot cas, però el que em refot és la generalització. Jo que sàpiga em dutxo cada dia i no fumo. Però bé, continui generalitzant.

I acaba afirmant que els independentistes fem servir Catalunya per dissimular la nostra vida de gànduls i penjats.

Miri senyor Sostres, no penso utilitzar mai Catalunya per tapar ni dissimular cap altra cosa perquè tinc les coses prou clares del que pretenc, és a dir, que utilitzar Catalunya com a "tapadera" poc.

Jo crec que els que ens considerem independentistes ho fem perquè creiem fermament en unes idees concretes i lluitem per defensar-les. Fer servir Catalunya per dissimular la nostra manera de ser ho trobo absurd. Si som independentistes ho som per convicció i no perquè ens pugui permetre dissimular altres aspectes.

A més afirma que la lluita d'en Franki és poc útil... Crec que com a mínim més útil que la seva ho és, n'estic segur. Almenys la mobilització i la repercussió que ha tingut el cas d'en Franki ho mostra. Potser vostè pensa que criticar la societat des d'un article d'opinió és de més utilitat que no pas el que està comportant el cas d'en Franki.

És molt fàcil mirar-s'ho des de la distància i després criticar. Però personalment crec que és molt inútil.

Bravo per l'article senyor Sostres, bravo!


Ací queda

Siau!

1 comentari:

Anònim ha dit...

i tan q es GRAN... tan GRAN q em fa pal llegirlo... XD