dimecres, 17 de febrer del 2010

28-F, recordem-ho!

D'aquí onze dies ens aixecarem i serà diumenge 28 de Febrer. I, sembla mentida, però és una nova data important pel país. I dic que sembla mentida perquè segurament, si sortíssim al carrer a preguntar què passa el dia 28-F, poca gent sabria que és el dia on 77 municipis catalans votaran sobre la independència de Catalunya.

Perquè sí, la segona onada de consultes és d'aquí a 11 dies. El diumenge 28 de Febrer del 2010, per mi, serà una nova data a remarcar al calendari.

Per suposat, aquest fet em provoca una felicitat enorme, com ja va passar el 13-S a Arenys, i el 13-D en la primera onada de consultes. Que la població catalana pugui decidir i respondre una pregunta que se'ns nega reiteradament des dels estaments polítics, em provoca una gran felicitat. Si m'hagueren preguntat fa 5 anys que els ciutadans s'agruparien i s'organitzarien per muntar consultes populars preguntant sobre la independència de Catalunya, no m'ho hagués cregut pas. És per això, que el dia 28-F tornaré a ser feliç.

No tot és felicitat, tanmateix.

I dic que no tot és felicitat perquè m'entristeix veure com la flama que es va encendre el 13-S i es va avivar el 13-D, s'està apagant per moments.

No he vist una notícia relacionada amb les consultes als mitjans de comunicació de masses possiblement des del 14 de desembre, en plena ressaca del dia anterior. És trist observar, de nou, el silenci que s'està fent des dels mitjans de masses que, cal recordar, són els articuladors del pensament de la gent. M'entristeix però, com passa sovint, no em sorprèn. No em sorprèn veure el silenci mediàtic que es dóna a temes espinosos i que no interessa que remoguin consciències.

No caiguem en el silenci mediàtic. No caiguem en la memòria selectiva dels mitjans. Mantinguem viva aquella flama que es va encendre aquell mes de setembre.

En aquest blog seguim al costat de tots els pobles que podran votar! Aquí, no ho oblidem!