dimecres, 12 de març del 2008

Najat El Hachmi

Avui em desmarco instantàniament de la política per explicar el cas d'una noia que vaig sentir parlar ahir per la ràdio.

Najat El Hachmi és una noia de 28 que va venir emigrant del seu país Marroc quan tenia uns 8 anys. No seria cap cas fora del normal si fins aquí acabés la història però el cas és que aquesta noia, acaba de guanyar el premi Ramon Llull a les lletres catalanes.

A part de ser destacable el fet que guanyi un certamen com aquest, el més important és que és una immigrant. Una persona que ha vingut de fora, que ha fet l'esforç d'aprendre el català suficientment com per poder escriure amb aquesta llengua i fins i tot guanyar un premi amb tant de renom com el Ramon Llull.

Ahir vaig sentir-la com l'entrevistaven a la ràdio, i sentia dir-li coses que sincerament em van encantar. A la pregunta: quina és la teva llengua mare, ella respongué el català i una llengua nativa del seu país. Això em va emocionar.

Davant la quantitat de gent que arriba a Catalunya i es nega a fer el petit esforç, que resulta el mateix que per al castellà, d'aprendre la llengua catalana, aquestes paraules em encantar.

Sincerament, em trec el barret davant d'aquesta noia!

Ací queda

siau!