dilluns, 3 de maig del 2010

1 + 1 sumen 11. Voluntariat!

Acabo de veure el documental sobre el voluntariat 1+1 = 11 emès fa uns dies a TV3. Haig de dir que m'ha impressionat la tasca dels voluntaris del CEDRE amb els joves reclusos. Constatant el que jo sempre he cregut i és que aquests tallers ajuden més a la rehabilitació que 20 anys de condemna. És un parèntesi en la teva vida que n'has de treure un profit i quin millor que formar-se, aprendre en valors i el fi últim, assolir la reinserció com abans millor.

Com ja m'havien comentat també ha sortit breument el voluntariat que fan centenars de milers de voluntaris al món pel coneixement lliure i el creixement de Viquipèdia, com també la tasca del projecte Softcatalà que ens possibilita l'accés al programari en la nostra llengua. Aquests dos projectes també els considero una forma més de voluntariat i puc assegurar que el temps que hi aporto col·laborant a la Viquipèdia o l'associació Amical Viquipèdia en trec un fruit molt major. Ja sigui perquè estic aportant un gra de sorra al coneixement lliure, perquè algú darrere meu podrà consultar aquella informació que jo he dipositat i treure'n un profit, perquè al investigar per la creació d'un article n'he après molt més del que sabia abans o simplement, perquè em sento realitzat i em diverteixo fent-ho.

No cal dir res més, a banda de recomanar-vos que el vegeu tot: