dijous, 15 de gener del 2009

El bus ateu després de la marea

Ara que el ball de crítiques i elogis cap al Bus Ateu ja estan passant, em disposo a donar la meva opinió. M'haureu de perdonar per aquest retràs però porto una temporada que els mitjans de comunicació em saturen molt aquests últims dies, quan el tema és crisi — ens mengem la crisi fins a la sopa—, quan toca el bus ateu — saturació de bus —, quan és guerra Israel-Palestina. Aquesta saturació em sobrepassa i m'estressa perquè sembla que no succeeixi res més a Catalunya. Amb això no estic dient que no s'hagi de donar menor importància a aquestes notícies, però també n'hi ha d'altres que es queden desestimades a la redacció. Sobretot se'm fa pesat quan aprofiten per omplir contingut quan emeten crítiques absurdes contra el bus ateu com per exemple, quan deien que era una falta d'educació que el bus ateu passes per davant de diverses esglésies de la ciutat Condal i que ho havien fet a propòsit — crec que ho emeteren a Telecinco, també coneguda per la seva adhesió al Manifiesto por la lengua común —, com si existís alguna línia de BCN que no passes per qualsevol temple d'alguna religió amb la quantitat que n'hi ha.

Respecte el lema "Probablement Déu no existeix, deixa de preocupar-te i gaudeix la vida" que puc dir... Hi estic d'acord en el contingut — segons la opinió d'aquest editor — però no amb el mètode, encara que sobretot estic en contra amb l'organisme que hi ha darrere de la campanya, l'Associació d'Ateus de Catalunya. Estic en desacord amb el mètode pel fet que no hi trobo cap necessitat de fer una campanya sobre la promoció de l'ateisme; no creieu que l'ateisme és una decisió personal que ha d'arribar cadascú ¿és necessari convèncer al personal? Els cristians o qualsevol religió a de fer-ho per captar nous adeptes al seu ramat i aconseguir la financiació necessària per seguir essent poderosos, ¿però els ateus ho necessitem? Necessitem un pastor que uneixi al ramat, transformant-nos en la religió que nega l'existència de Déu? Acabarem venerant aquell pastor — serè jo, serà el nostre veí, potser es qüestió de temps —.

Sé que són moltes profecies però potser és qüestió de temps. No creieu que és pecar — quina paraula tan cristiana — del mateix que crítiques i negues. Jo ho veig com "nunca digas de esta agua no beberé". Entenc la reacció d'algunes congregacions religioses que vulguin contraatacar però faig la següent reflexió: "Els ateus seguiran sent ateus, i els religiosos seguiran sent religiosos; l'únic que s'aconsegueix és més odi. La recerca de la tolerància on ha quedat i la llibertat d'idees on queda?".

Una última aportació, fins i tot, l'associació disposa d'un mercadet ateu (interessats aquí). :)







Ja són: 13 morts (3 d'ells civils) israelians i 1.095 (670 civils). Reclamo l'alto al foc immediat.